3 former for træningsudstyr, du kan bruge i hjemmet

Dette indlæg er et betalt indlæg og lavet I samarbejde med den/de omtalte virksomheder og/eller deres produkter. Alle hyperlænker er derfor betalte hyperlænker.

Under Corona var der rigtig mange, der fandt ud af, at de faktisk godt kunne lide hjemmetræning. Måske du var en af dem? Måske du tænker, det er noget, du gerne vil til at starte op på. Så kan det gøre meget, at man har det rette udstyr. Men har man ikke så meget plads derhjemme (eller penge), er det måske ikke de store maskiner, man er ude efter. Der findes heldigvis også meget andet træningsudstyr, man kan vælge at bruge i stedet for!

Træn ben med ankelvægte

Brug f.eks. ankelvægte til din træning, hvis du har en øvelse, du gerne vil gøre hårdere for dig selv. Man kan hurtigt vænne sig til at træne med sin egen vægt, da det jo også er en vægt, kroppen konstant bærer rundt på. Men hvis man gerne vil have resultater, så nytter det ikke noget, at man ikke også sørger for, at der nogle gange kommer noget ekstra vægt på.

Du kan træne med elastikker

Noget andet, der er nemt at have derhjemme, og som der langt fra fylder i hjemmet, er elastikker. Der findes et hav af forskellige øvelser til både baller og ben, hvor man træner med elastikker. Det er også noget, der er nemt at finde træningsvideoer til på YouTube.

Træn med håndvægte

Mange ønsker også mere markerede arme, når de begynder at træne. Er det også noget, du gerne vil opnå, kan det være svært at komme til, hvis du ikke har nogle håndvægte, du kan bruge til at træne med. De behøves ikke at være tunge, men det kan være en fordel at købe nogle, hvor det er muligt at tilføje mere vægt med tiden.