Hvorfor er det vigtigt at lave sine bækkenbundsøvelser?

Dette indlæg er et betalt indlæg og lavet I samarbejde med den/de omtalte virksomheder og/eller deres produkter. Alle hyperlænker er derfor betalte hyperlænker.

Du har allerede formentlig hørt, at det er godt at lave øvelser for bækkenbunden. Men har du også hørt om, præcis hvorfor det er så godt at lave disse former for bækkenbundsøvelser? 

Få styr på blæren

Når man øver sine bækkenbundsøvelser øver man rent faktisk en mulighed for at holde på vandet. Rigtig mange danskere døjer hver dag med inkontinens eller manglende evne til at kunne holde på vandet.

Dette kan skyldes mange forskellige grunde, men en af de aller hyppigste grunde er simpelthen alderdom. Efterhånden som man bliver ældre om, så begynder alting på kroppen jo efterhånden at blive lidt ’slapt’. Kroppen bliver slidt, og der skal gøres lidt mere for at holde alting ved lige. 

Andre gange kan man også opleve problemer med at holde på vandet, hvis man som kvinde for eksempel har født et par børn. I sådanne tilfælde er det også en meget god ide at gå i gang med nogle bækkenbundsøvelser, så snart det kan lade sig gøre. Det kan hjælpe en med at få trænet godt op i bækkenbundet igen, som man ikke gå hen og oplever langvarig vanskeligheder med tissetrangen. 

Bedre sexliv

Nogle mener også, at man kan forbedre ens sexliv, hvis man sørger for at få lavet sine bækkenbundsøvelser. Og her drejer det sig især omkring kvinderne iblandt os med en kvindelig anatomi. 

Mange kvinder oplever mere nydelse under sex, når de har et stærkere bækkenbund. Og man kan netop opnå et stærkere bækkenbund ved at lave sine bækkenbundsøvelser.

Der er altså mange gode grunde til at man bør lave sine bækkenbundsøvelser. Her har vi blot snakket om nogle få af dem. Gør det derfor til en vane at få lavet dine øvelser. Du kan eventuelt sætte en lille alarm et par gange om dagen, som kan minde dig om det.