Mange havde Black Friday succes

Dette indlæg er et betalt indlæg og lavet I samarbejde med den/de omtalte virksomheder og/eller deres produkter. Alle hyperlænker er derfor betalte hyperlænker.

Det er nok ikke gået manges næse forbi, at det var Black Friday for ikke så længe siden. Butikkerne stod i kø for at komme med det ene tilbud efter det andet. Alt fra metervarer af stof til fladskærme og vaskemaskiner kunne købes med rabat. Der var også mange, der forventede at 2018 ville sætte rekord og blive det største år nogensinde. Sådan gik det dog ikke, og der blev ikke slået nogen rekorder i, faktisk blev der solgt for omkring 100 millioner mindre i år, end der gjorde sidste år.

Der er mange, der har været ude og udtale sig om at luften er gået af ballonen, og at vi danskere ikke længere gider Black Friday i samme stil som tidligere. Der er også mange, der mener at tilbuddene ikke har været gode nok, og besparelserne ikke har været vilde nok.

Rentabel Black Friday

Selvom der altså har været en nedgang i salget i forhold til tidligere år, så er der meget der tyder på, at butikkerne ikke har lidt den helt store nød. Der har nemlig været mange eksempler på webshops, der har valgt en lidt anden strategi i år i forhold til tidligere. Nemlig at der gerne har ville have en rentabel Black Friday. Hellere sælge lidt flere varer, hvis man kan tjene penge på dem, frem for at sælge så meget som muligt til uhørt lave priser. Der er med andre ord, mange der gået efter en rentabel Black Friday.

Det hænger så naturligvis så sammen med, at der er mange, der mener at tilbuddene ikke har været så vilde, som det tidligere har været. Mange forbrugere er også blevet mere og mere opmærksomme på førpriser der er skruet unaturligt op. Ved alt for gode tilbud, er der ofte mange alarmklokker der ringer.

Så måske skal vi til at vænne os til at Black Friday er en dag fyldt med gode tilbud, men ikke de helt store opsigtsvækkende af slagsen.