Skal du bruge ekstern hjælp til tekster?

Skal du bruge ekstern hjælp til tekster?

Dette indlæg er et betalt indlæg og lavet I samarbejde med den/de omtalte virksomheder og/eller deres produkter. Alle hyperlænker er derfor betalte hyperlænker.

Selvom Black Friday 2018 er et overstået kapitel, er indholdet i dette indlæg ikke passé endnu. Det er stadig yderst aktuelt, og du kan bruge det nu, i morgen eller om et år eller to alt afhængig af dit og/eller din virksomheds behov. Der er ingen, der har sat en udløbsdato på, hvornår det er fordelagtigt at bruge en copywriter – og heldigvis for det. Men på nuværende tidspunkt i din læsning er du måske slet ikke bevidst om, hvad en copywriter er for en størrelse, og hvordan du kan drage nytte af en person med disse kompetencer i din forretning. Læs videre og bliv klogere.

Dybest set er det en person, du ansætter eller hyrer ind på time- eller freelancebasis, som skriver dine tekster for dig. Det kan eksempelvis være fordelagtigt, hvis dine nuværende tekster på hjemmesiden, mails eller andet ikke sælger, som du ønsker. Har du ikke ressourcerne internt i virksomheden, kan det være en idé at overveje, hvorvidt budgettet kan holde til, at en ekstern person bliver hyret ind for at aflaste en lille smule på den daglige tekstproduktion.
’Tekstforfatter’ er ikke en beskyttet titel, hvilket betyder, at alle i princippet kan kalde sig selv for en professionel tekstforfatter. Du bør i disse tilfælde kigge lidt på vedkommendes tidligere cases og i givet fald også uddannelsesniveau, hvis du vil sikre dig et produkt af en nogenlunde kvalitet.

Der findes mange uddannelser inden for kommunikation og sprog i disse tider, men du går aldrig galt i byen med en copywriter, der enten er uddannet journalist, eller har en kandidatgrad i kommunikation og/eller sprog.
Du er af gode grunde ikke sikker på, hvor høj kvaliteten af arbejdet er, men du er sikker på, at den faglige del er på plads, da personen gennem sin respektive uddannelse er blevet klædt solidt på til at varetage dit arbejde.